Podczas zajęć kółka polonistycznego uczniowie klasy czwartej przygotowali przedstawienie legendy o Bazyliszku, które zaprezentowali przed uczniami klasy trzeciej.
Na zajęciach wyrównawczych z języka polskiego uczniowie klasy piątej prowadzą trening ortograficzny. PUSY są dobrą metodą na różnorodność ćwiczeń, kształtują spostrzegawczość, umiejętność skupienia i logicznego myślenia.
Czytamy głośno utwory Jana Brzechwy, by w ten sposób kształcić technikę głośnego czytania i czytania ze zrozumieniem, gdyż każdy czytający przygotowuje trzy pytania sprawdzające uważność czytania.
Uczniowie klasy 4 i 5 podczas zajęć kółka matematycznego poczuli radosną twórczość. Wszystko dlatego, że omawiając zagadnienie figur przestrzennych sami tworzyli z plasteliny i patyczków/wykałaczek, modele szkieletowe graniastosłupów i ostrosłupów. Zadanie przybliżyło uczniom rozróżnienie brył geometrycznych. Na konkrecie mogli oni odkrywać budowę brył, kształt podstawy, ilość ścian, wierzchołków i krawędzi.
Na zajęciach kółka matematycznego uczniowie klas 4 i 5 wyczarowali dla nas niesamowite rzeczy z papieru. Okazało się, że nie jest to wcale takie proste. Origami pomaga w nauce matematyki, a w szczególności geometrii. Ćwiczy precyzję, sprawność manualną i koncentrację oraz wykonywanie zadań według ściśle określonej kolejności.
Na zajęciach wyrównawczych z edukacji polonistycznej uczniowie klasy II rozróżniali czasowniki i rzeczowniki. Układali z nimi zdania. Na zakończenie zajęć pobijali swoje rekordy w klasyfikowaniu czasowników i rzeczowników. Było wiele emocji.
Podczas kółka polonistycznego dzieci tworzyły Panią Jesień, którą następnie ubierały i opisywały.
Na zajęciach dydaktyczno -wyrównawczych z edukacji polonistycznej dzieci tworzyły drzewka jesienne… ale takie nietypowe. Bo na kolorowych listkach, zamiast owoców rosły części mowy!
Dzieci uczestniczące w zajęciach dydaktyczno -wyrównawczych z edukacji matematycznej weszły w “miarkę” krawca. Uczyły się mierzyć, a następnie tworzyć dopasowane ubrania bibułowe.
W ramach projektu z języka angielskiego uczniowie rysują i opisują narysowane postacie
W ramach projektu z języka angielskiego uczniowie narysowali i opisali zasady pracy w klasie, ucząc się trybu rozkazującego po angielsku.
W ramach projektu uczniowie klas I – III czytają sobie wzajemnie, prezentując przy tym zdobyte umiejętności czytelnicze.
Na zajęciach dydaktyczno -wyrównawczych z edukacji polonistycznej w różny, ciekawy i wielozmysłowy sposób utrwalamy poznane
literki. Czytanie też może być ciekawe jak biegamy z łapkami na muchy .
Zajęcia korekcyjno – kompensacyjne
Uczymy się poprzez zabawę aby rozwijać percepcje, które pomagają w zapamiętywaniu , rozumowaniu i stosowaniu zdobytych umiejętności.
Zajęcia socjoterapeutyczne
Rozmawiamy o szkolnych kłopotach dzieląc się pomysłami jak odnaleźć właściwą drogę do zaradności życiowej.
Na zajęciach wyrównawczych z matematyki uczniowie utrwalali jakie są rodzaje kątów za pomocą gry planszowej. Oj było dużo emocji.